Vanliga frågor
Här har vi samlat de vanligaste frågorna kring köp, garanti, underhåll och vad du kan göra om du har problem med din cykel. Hittar du inte svaret på det du undrar över? Kontakta din närmaste återförsäljare.
Här har vi samlat de vanligaste frågorna kring köp, garanti, underhåll och vad du kan göra om du har problem med din cykel. Hittar du inte svaret på det du undrar över? Kontakta din närmaste återförsäljare.
Hitta våra återförsäljare här.
Vi levererar alla våra cyklar, delar och tillbehör genom våra återförsäljare. Kontakta därför din återförsäljare för att beställa en cykel eller få tag på de delar du behöver.
Du kan ladda ner alla våra manualer som PDF:er här.
Besök din återförsäljare när du ska underhålla din cykel för första gången. Tänk på att det är bra om du hunnit cykla ett par hundra kilometer eftersom det tar lite tid att köra in cykeln.
-Därefter rekommenderar vi dig att alltid boka en årlig underhållskontroll hos din återförsäljare. De har de nödvändiga verktygen och vet hur alla delar (inklusive de dolda) behöver justeras och smörjas. Vid de årliga kontrollerna kan även eventuella oregelbundenheter upptäckas och åtgärdas.
-Mindre underhåll kan du göra själv, hur du gör finns att läsa i din cykelmanual. För större kontroller och reparationer, vänd dig i första hand till din återförsäljare.
Till de cyklar som är under fem år gamla kan vi i de flesta fall leverera originalreservdelar eller motsvarande. Om din cykel är äldre gör vi alltid vårt bästa för att leverera originalreservdelar, men tyvärr är det inget vi kan garantera.
Behöver du en reservdel till din cykel bör du i första hand kontakta din återförsäljare, uppge ditt chassinummer och vad det är du behöver. Tillsammans med oss kommer återförsäljaren att försöka leverera de reservdelar du efterfrågar, så långt det är möjligt.
Läs mer om våra garantivillkor här.
För att vara säker på att få ut garantin vänd dig till din återförsäljare. Annars finns risken att den uteblir.
Det bästa är att ta med din cykel till återförsäljaren, de gör då en bedömning om garantin täcker skadan. Om din återförsäljare har några frågor kan de kontakta vår service- och garantiavdelning.
Vi rekommenderar dig att prata med din återförsäljare. De är specialister och kan i sin tur diskutera problemet med någon av våra tekniker.
Det går bra att kontakta närmaste återförsäljare. Du hittar dem här.
Du ska i första hand vända dig till din återförsäljare. Om de har några frågor kan de kontakta våra tekniker. Om tvivel uppstår gällande garantin kan återförsäljaren skicka cykeldelen till oss för en ytterligare bedömning. Kom ihåg att alltid gå via din återförsäljare.
Hos de flesta av våra återförsäljare kan du provcykla en elcykel. Hitta din närmaste återförsäljare här.
Du kan läsa mer om elcyklar här.
Alla batterier blir svagare med tiden och därför behöver batteriet bytas vid behov. Om du upplever att batteriets kapacitet är sämre än vad det borde vara kontakta din återförsäljare. De kan då testa ditt batteri och i samråd med oss värdera om det ligger på en acceptabel nivå i förhållande till batteriets ålder och skick. Läs mer om vad du själv kan göra för att förlänga batteriets livslängd och kapacitet här.
Alla batterier slits med tiden, batterierna i våra elcyklar är inga undantag. Vi garanterar att batteriet håller i minimum tre år vid korrekt användning. Läs mer om våra garantivillkor här.
Vänd dig till din återförsäljare. Om de inte kan lösa problemet så kontaktar de oss.